Cum sa iti faci un CV competitiv pentru un job in Social Media

59% dintre companii folosesc retelele sociale pentru a-si promova produsele si serviciile[1], iar numarul este intr-o continua crestere. Din ce in ce mai multe companii migreaza spre mediul online, in incercarea de a-si targeta cu precizie audienta si a ajunge mai repede si mai eficient la ea.

Pentru acest domeniu este unul foarte dinamic si pentru ca numarul de job-uri in Social Media este in crestere, trebuie sa te asiguri ca ai un CV competitiv cu care te poti prezenta la interviu. Exista un set de competente si abilitati de baza, care se regasesc in majoritatea anunturilor de job-uri in social media. Noi ti-am pregatit cateva sfaturi si un model de CV pentru un job in Social Media.

  1. Pune accent In CV pe abilitatile de copywritting – aspectul cel mai important pentru un astfel de job este abilitatea ta de a realiza mesaje care sa genereze engagement, care sa se potriveasca fiecarui canal de promovare pe care il administrezi si care sa respecte profilul si cultura organizationala;
  2. Mentioneaza instrumentele pe care le stapanesti – fie ca este vorba de un program de editare photo (de preferat Photoshop), fie ca vorbim despre instrumentele de masurare a audientei, aminteste-le in CV-ul tau si specifica si gradul in care stii sa le utilizezi pe fiecare dintre ele. Nu incerca sa impresionezi prin exagerari si ia in calcul faptul ca vei fi testat;
  3. Nu uita de abilitatile analitice – un job in social media nu inseamna doar creativitate, ci si capacitate de analiza. Fiecare campanie demarata, gestionata si monitorizata are nevoie de evaluare. Trebuie sa demonstrezi impactul pe care mesajele transmise de tine l-au generat prin cifre concrete, sa tragi concluzii si sa aplici rezultatele in campaniile viitoare;
  4. Arata ca stapanesti retelele de socializare – faptul ca ai conturi active pe cele mai importante retele de socializare (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Pinterest etc) este un avantaj major. Asta inseamna ca stii ce fel de mesaje se potrivesc fiecareia dintre ele, ca poti sa adaptezi continutul si cunosti publicurile tinta pentru fiecare platforma in parte;
  5. Trece in CV toate activitatile extracurriculare – peste 40% dintre companiile medii si mari din Romania sunt interesate de programele de internship, trainee, stagiile de practica si activitatile intreprinse in ONG-uri cand vine vorba de candidati entry-level[2]. Domeniul Social Media nu face exceptie, de aceea este util sa detaliezi toate activitatile conexe acestui domeniu pe care le-ai derulat pe parcursul anilor de studiu.

Descarca modelul de CV pentru un job in Social Media in format Word pe care ti l-am pregatit si afla totul despre companiile care ofera job-uri in Social Media, platformele pe care poti gasi astfel de job-uri, salariile oferite si competentele si abilitatile cautate din articolul pregatit de echipa Hipo.ro.

 

[1] Studiul Social media şi mediul de afaceri românesc realizat de EY

[2] Raportul Hipo – Piata fortei de munca in 2015